Donderdag

Buiten je comfortzone – De snelste manier om te leren

De vierde helweekdag… en wat voor een! Gisteren is het je gelukt om orde op zaken te stellen, prioriteiten te bepalen en je to-do-list over te hevelen naar je agenda. Alles wat er overblijft is voor vandaag… want vandaag mag je niets uitstellen en kijk je je angst recht aan. Heb je al een idee op welk gebied je jezelf gaat uitdagen? Wordt het iets actiefs zoals parachutespringen, of wordt het een mentale uitdaging? Wat je ook kiest, zorg dat het buiten je comfortzone ligt. Des te meer leer je ervan en des te meer voldoening geeft het als je het gedaan hebt!

41 uur wakker én aan het werk!
Vandaag beleef je de gevreesde helweeknacht… Een kleine geruststelling: van de meeste mensen die al een helweek hebben gedaan, horen we dat de helweeknacht minder erg was dan ze van tevoren dachten. Om je te helpen straks ook zo terug te kijken op 41 wakkere uren, hebben we de volgende tips voor je verzameld:

Tips voor de helweeknacht
• Blijf niet de hele nacht achter je bureau zitten, maar plan een fysieke activiteit in
• Eet lichtverteerbaar, energierijk voedsel (pas op met suikers, aangezien pieken en dalen in je bloedsuikerspiegel je niet fitter maken)
• Onderneem iets met anderen, of zorg voor een contactmoment in de diepste uren van de nacht
• Drink meer water dan normaal, dat hydrateert niet alleen, maar zorgt er ook voor dat je vaker op moet staan om naar het toilet te gaan
• Kietel met je tong de boven-/voorkant van je gehemelte. Je schrikt meteen wakker!
• Neem regelmatig een break van waar je mee bezig bent en doe gezichtgymnastiek, trek je oorlellen zachtjes een paar seconden naar beneden, doe rek- en strekoefeningen of dans de kamer lekker rond
• Doe ademhalingsoefeningen of korte meditatie-oefeningen
• Doe iets wat je ongelofelijk eng vindt: de adrenaline zorgt ervoor dat je wakker blijft.

Donderdag: buiten je comfortzone

© Helweek 2019